گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند!

  • کد خبر: ۲۳۷۳۱۷
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند!
سالن شش‌هزارنفری مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه(ع) با سرعت خوبی در حال تکمیل است.

به گزارش شهرآرانیوز، سالن شش‌هزارنفری مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه(ع) از همان بدو ورود به دهکده ورزشی، با آن نمای «فولادآره‌نا»یی‌اش از دور توی چشم است. حتی اگر آسمان ظهر سیزدهمین روز از تیرماه سال ۱۴۰۳ ابری باشد و خورشید گاه‌وبیگاه از پشت «نیمبو»‌ها صورتش را نشان دهد، باز پیداکردن سالن سربرافراشته در ثامن دشوار نیست. مشاهده میدانی شهرآراورزشی از روند تکمیل پروژه سالن ۶ هزارنفری امیدواری‌های زیادی با خود به همراه داشت؛ از حضور کارگرانی که کارفرمایشان می‌گوید شمارشان به ۷۵ نفر می‌رسد تا تغییر و تحولات محیطی که در اطراف پروژه دیده می‌شود. به نظر می‌‎رسد این‌بار دیگر وعده بهره‌برداری از پروژه چهارده‌ساله ورزش شهر قرار است محقق شود و در هفته دولت که در دهه اول شهریور است، این سالن افتتاح شود.

کارگران سخت مشغول کارند

در محوطه اطراف و در کف سالن کارگران سخت مشغول کارند. سالن ۶ هزارنفری که سال ۱۳۸۹ کلنگش به زمین خورد، حالا چهارده سال است که در گیر و دار تکمیل پروژه است و در این سال‌ها مسئولان زیادی وعده به‌سرانجام‌رساندن آن را داده‌اند، اما هر بار به دلایلی که شاید مهم‌ترینش دغدغه اعتبار بوده، تحقق این وعده‌ها نافرجام مانده است. با این حال، این‌‎بار در محوطه اطراف سالن، فضای کارگاهی شکل گرفته است و دو شرکت پیمانکار بخش خصوصی به‌صورت هم‌زمان پای کار آمده‌اند. یک شرکت مسئولیت ساخت قسمت‌های اداری، پارکینگ و محوطه بیرونی سالن را به عهده دارد و شرکت دیگر قرار است محوطه داخلی و فضای ورزشی سالن را مهیای بهره‌برداری کند؛ سالنی که به اذعان پیمانکار، هم صندلی‌هایش خریده شده و هم برای کف‌پوش پارکتی آن اقدام شده است. محوطه بیرونی سالن هم با کف‌سازی و خرید درب و پنجره‌های سرویس‌بهداشتی و دیگرملزومات در روند ساخت قرار گرفته است و به‌روشنی می‌توان شاهد شتاب‌گرفتن این پروژه بود.

خبر‌های خوش از سالن ۶ هزار نفری ثامن الائمه (ع) | کارگران به شدت مشغول کارند!

همت استانی برای تکمیل پروژه نیمه‌تمام

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان تأکید دارد که شتاب‌گرفتن حرکت پروژه ساخت سالن چندمنظوره مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) بیش از هر چیز مرهون همت استانی است که برای این مهم شکل گرفته است. علیرضا تاج‌فیروز در این‌باره می‌گوید: سالن چندمنظوره از ابتدا در اختیار شرکت توسعه و تجهیز کشور بود و در سال ۱۴۰۲ برای تکمیل آن فقط ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده بود! با پیگیری‌‎هایی که داشتیم و با حمایت استاندار و موافقت وزارت ورزش، سرانجام این پروژه از شرکت توسعه و تجهیز گرفته و به استان واگذار شد. با این اتفاق و همت استانی، پیش‌بینی می‌کنیم ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد برای تکمیل پروژه اعتبار لازم است که تا امروز ۴۰ میلیارد آن را وزیر ورزش‌وجوانان مساعدت کرده، ۶۰ میلیارد از محل استان و به کوشش استاندار تأمین شده و بقیه‌اش هم قرار است از محل‌های دیگری فراهم شود.

سالنی به کام چند رشته ورزشی

تاج‌فیروز یادآور می‌شود: با تکمیل پروژه سالن ۶ هزارنفری مشکل دست‌کم چهار رشته ورزشی توپی حل‌وفصل می‌شود. مدیرکل ورزش‌وجوانان با تأکید بر این مسئله که رشته‌های فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال می‌توانند از این سالن بهره ببرند، می‌افزاید: این سالن استاندارد‌های بین‌المللی دارد و ما حتی می‌توانیم مسابقات بین‌المللی و اردو‌های تیم‌های ملی را در آن برگزار کنیم. سالن ۶ هزارنفری با توجه به ساختاری که دارد، حتی می‌تواند میزبان تورنمنت‌های بین‌المللی مانند تورنمنت بین‌المللی کشتی جام جهان‌پهلوان تختی هم باشد.

خبر‌های خوش از سالن ۶ هزار نفری ثامن الائمه (ع) | کارگران به شدت مشغول کارند!

بهره‌برداری به هفته دولت می‌رسد؟

به‌بهره‌برداری‌رسیدن سالن ۶ هزارنفره مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) در هفته دولت وعده‌ای است که تحقق آن با چالش‌های مهمی روبه‌روست. مدیرکل ورزش‌وجوانان می‌گوید: ان‌شاءا... این سالن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، اما حقیقت آن است که رسیدن به‌موقع پول به پیمانکار و تغییرنکردن مدیران در دولت آینده می‌تواند چالش‌های پیش روی این مهم باشد. یکی از پیمانکاران این پروژه در گفتگو با خبرنگار شهرآراورزشی می‌گوید: هرچه پول سریع‌تر به ما برسد، روند تکمیل پروژه سرعت می‌گیرد. پروژه را ۷۵ درصد تحویل گرفتند و در همین مدت کوتاه آن را به ۸۵ درصد پیشرفت رساندند. قرارداد شرکت‌های پیمانکار خصوصی برای تکمیل پروژه سالن ۶ هزارنفری اواخر اسفند پارسال منعقد شده، اما برخی موانع اداری موجب شده است پیمانکاران شروع رسمی کارشان را از اوایل خرداد بدانند. شنیده‌ها حاکی از آن است که اعتبارات لازم برای این پروژه تأمین شده و فقط کافی است پول آن به دست پیمانکار برسد تا سالن ۶ هزارنفری هرچه زودتر از رؤیا به واقعیت بدل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->